A konténerszállító hajók világában ugyanakkor egyre nagyobb és nagyobb hajókat építenek. Az elmúlt években a rekorder hajók mind 20 ezer TEU (20 láb magas konténer) szállítására voltak alkalmasak. A konténerszállító hajók rohamos fejlődését viszont nem tudják olyan ütemben követni a kikötők, ahogy az ideális lenne. Már csak a méretük miatt se tudnak lépést tartani a fejlődéssel, mivel sok kikötőnek fizikailag nincs helye fogadni a közel 400 méter hosszú hatalmas hajókat.
A hajók mérete nem csak a kikötőkben jelent gondot, ugyanis a szűk csatornákon való áthaladás is nagy figyelmet igényel. Pont ezért méret szerint csoportosítják a hajókat, jelezve, hogy melyik csatornát való átkelésére alkalmasak. Például a Szuezi-csatornán a „Suezmax” méretű hajók tudnak áthaladni, míg a Panama-csatornán a „Panamax” jelzésűek.
Sajnos nem ritka, hogy a konténer hajókat baleset éri. Vagy még a kikötőben a kikötésnél – lássuk be, nem könnyű kormányozni egy 400 méteres több ezer tonnás hajót, - vagy, ami rosszabb, hogy a nyílt vizeken süllyednek, vagy tűnnek el. Az eltűnés oka lehet, hogy elsüllyednek, vagy pedig kalóztámadásnak esnek áldozatul. Főleg Afrika partjainál gyakoriak az ilyen jellegű problémák.