A világ legnagyobb kikötői
A kereskedelem és a teherszállítás soha nem látott forgalmat bonyolít. A tengeri kereskedelemben hatalmas konténerszállító hajókon szállítják a konténereket ezer számra nap mint nap. Mivel a különféle tárgyak jelentős része Kínában készül, így nem csoda, hogy a világ legforgalmasabb kikötői közöl a többség itt található.
A legforgalmasabb tengeri kikötő címet sok éven át Szingapúr viselte, ám 2010-ben megelőzte őt Shanghai, és azóta is stabilan tartja az első helyét a listán. A lista a 20 láb magas konténerek (TEU, a szállítmányozásban ez az egységesen használt konténer fajta) forgalma alapján készült. 2017-ben a kínai város elérte a 40 milliós elképesztő konténer forgalmat, így tovább növelte előnyét a „csak” 33 milliós konténer forgalmat lebonyolító hajdani első helyezett Szingapúr előtt.
A lista érdekessége, hogy az első 10 helyezett közül 7 kínai város. Mellettük egyedül a már említett Szingapúr, Dubai és Busan, Dél-Korea kikötővárosa tudott helyezést elérni. Európai és Amerikai kikötők forgalmukat tekintve elmaradnak keleti társaiktól. A listáról éppen lecsúszott Rotterdam és Antwerpen egyébként szintén 10 millió konténer feletti forgalmat bonyolított, ami azért nem kis szám.
A kínai városok térhódítása azért is különösen figyelemre méltó, mert amíg a Kínán kívüli kikötők átlagosan 1-1 millióval nagyobb forgalmat bonyolítanak évről évre, addig a feltörekvő kínai városok 10 év alatt akár meg is kétszerezik a forgalmukat. A konténerszállító hajók által megvalósított áruszállításban tehát tökéletesen megmutatkozik a kínai ipar túlsúlya a világ termelésében.